Entitats culturals i xarxes socials.

Entitats culturals i xarxes socials
02/05/2016

Estem al segle XXI, en plena era digital i en època de canvis, per això és important que les entitats culturals sàpiguen evolucionar per així connectar amb el seu públic. Moltes entitats culturals es troben en un espai físic en què han de passar coses, on es genera coneixement, però aquest coneixement no només l’ha de generar la institució sinó també el seu públic. Partint d’aquesta base, per què no crear espais virtuals on també puguin passar coses i el públic esdevinguin subjectes cada cop més actius?

Per tothom és sabut que els pressupostos de cultura en aquest país no destaquen per ser generosos, no són suficients per poder assolir de manera òptima la totalitat de tasques que genera cada projecte. Però hi ha aspectes que no s’han d’infravalorar i mirar de dur a terme amb unes mínimes condicions per legitimar la tasca social de la cultura i per això és molt important saber comunicar i contactar amb el públic. És per aquest motiu que les xarxes socials haurien de tenir una presència primordial en tots els plans de comunicació de les entitats culturals, perquè són una eina que permet comunicar, escoltar i fomentar la participació del públic a un cost relativament baix en relació amb els beneficis que poden oferir.

Així doncs, quan treballem amb les xarxes socials cal evitar caure en els errors següents:

  • Menysprear-les. Deixar les xarxes socials totalment en mans de persones eventuals o no professionals.
  • No fer una planificació estratègica. Cal estudiar quin és el públic objectiu, definir un calendari de publicació, una estratègia de continguts, etc.
  • Publicar només quan hi hagi un esdeveniment important i després abandonar les xarxes socials durant un temps.
  • Ser avorrits i no dotar de personalitat el discurs, oblidar-nos de divertir el nostres seguidors.
  • Obrir massa xarxes socials i no poder gestionar-les bé en la totalitat.

A més, unes xarxes socials ben gestionades poden ser clau per a la cultura per crear espais digitals en què fomentar la participació del públic per poder-lo escoltar i així conèixer millor els seus gustos. Així obtindrem informació rellevant per elaborar nous discursos més adients al context que envolta cada entitat cultural i podrem arribar cada dia a més persones. Podem dir que s’ha arribat al punt en què les xarxes socials són gran aliades en la difusió cultural i per això cal dedicar-hi una mica de temps.

Per acabar, us deixem amb les actives xarxes socials de la Casa Batlló. Les trobareu totes en el seu web i només caldrà afegir la seva recent incursió a Snapchat.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
RSS 2.0

Please give us your valuable comment

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*